Birthday girl! - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu Birthday girl! - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu

Birthday girl!

Door: Miss Merry

Blijf op de hoogte en volg Christy

18 Februari 2016 | Verenigde Staten, Vista

Het is alweer een tijdje geleden dussss... Tijd voor een nieuw reisverslag. Bij deze even een samenvatting van de afgelopen tijd:

Donderdagavond studentenavond kennen ze in Amerika ook! Samen met de meiden die we hier tijdens de introductieweek hebben leren kennen zijn we op stap geweest in San Diego. Natuurlijk konden we net zoals met oud en nieuw onze ogen uitkijken! De meiden zien er hier net zo uit als in de videoclips. Veel te korte én veel te strakke jurkjes. Verder hebben alles lady's dikke lagen make-up op.. Het zijn net levende barbiepoppen... Ongelofelijk!
Daarbij ben ik afgelopen weekend nog eens op stap geweest omdat een van de meiden van onze groep jarig was. En je raad het nooit maar: allein mer pruusje op hoare verjoardaag! Dus ik ben helemaal naar Amerika verhuisd om met Duitsers op stap te gaan, maar desalniettemin was het heel gezellig!

Ons volgende uitstapje vond plaats op 7 Februari, een memorabele dag! Voor menig Amerikaan is dit zo omdat de 50ste Super Bowl game plaatsvond! Maar voordat het zover was besloten wij om San Diego Zoo te bezoeken! Deze redelijk grote Zoo had een grote diversiteit aan diersoorten. Van toekans tot ijsberen en van panda's tot giraffen. Zelfs Timon en Pumbaa hebben we gespot! (Voor de liefhebber: check de foto's) Na de Zoo was het dan tijd voor de Super Bowl Game! We zochten een leuk barretje in San Diego en hier hebben we met een heleboel Amerikanen naar de Super Bowl gekeken. Het was vooral heel erg leuk om de sfeer mee te maken. Het was net alsof het Nederlands elftal een belangrijke wedstrijd speelde én ook nog eens kans maakte om te winnen!

Diezelfde week konden we ons ook opgegeven voor een Dinner & Movie night op school voor $5, dus wij dachten: dat gaan we uitproberen. Met de verwachting dat we een slice of pizza zouden krijgen liepen we naar binnen, en wat we toen zagen: ongelofelijk! De tafels waren heel net gedekt met bloemetjes, serviesgoed, nep diamanten en rozenblaadjes. Verder stond er een groot buffet voor ons klaar met verschillende soorten pasta's, salades, gehaktballetjes en als toetje: Tiramisu! Wat wil je nu nog meer?

De week erna hadden we veel schoolwerk dus waren we druk met een heleboel leeswerk het schrijven van papers. Na deze lange week wilden we graag even ontspannen dus dachten we: "laten we de kroeg bij ons op de hoek eens uitproberen". Eenmaal binnen bleek de sfeer redelijk gezellig dus we settelden ons aan de bar terwijl de barvrouw onze paspoorten bestudeerde. Toen ze deze driemaal gecheckt had keek ze ons aan en vertelde ze ons vriendelijk dat we niks in haar kroeg mochten drinken... 'I need an American passport, otherwise you can not drink up here. It's just the law!' Inge en ik waren stomverbaasd. Wat een onzin! Dat is helemaal geen wet in Amerika, want dat zou betekenen dat we nergens een drankje zouden kunnen drinken. Echter bleef de barvrouw bij haar standpunt. "You're welcome to stay but I can't serve you any drinks". Toen hebben we onze jas maar gepakt en zijn we vertrokken.. Daar gaan we nooit meer terug.

Verder de rede waarvoor we ondere andere in Amerika zitten: onze studie! Gelukkig gaat het tot nu toe redelijk goed maar het studeren kost helaas iets meer tijd dan verwacht. Het scheelt wel dat de vakken interessant zijn en de meeste leraren ook met passie kunnen vertellen! We moeten hier heel veel lezen, voor elke les minimaal een hoofdstuk. Dit gaat in principe prima, maar helaas nog niet zo snel als in het Nederlands. Net zoals het schrijven van verslagen. Vaak moet ik toch nog woorden opzoeken via Google translate en ik moet mijn verslag altijd dubbel checken op spelling en zinsopbouw. Gelukkig doen we ook leuke dingen: bij Linguïstics hebben we al een taalspelletjes geleerd dat ik met de kids op de basisschool zou kunnen doen. Erg leuk! Daarnaast zijn we bij health & wellness een les naar buiten geweest om kennismakingsspelletjes te doen. Ze vond het namelijk belangrijk dat er een relaxte sfeer hing in de klas en iedereen elkaar bij naam kende.

Verder hebben we afgelopen weekend een hike gemaakt, wat ontzettend leuk was om te doen. Samen met verschillende mensen van school hebben we de Iron Mountain behandeld. De weg omhoog was redelijk zwaar. Dit kwam onder andere omdat het erg warm was en het de avond van te voren iets te laat en iets te gezellig was geworden. Maar eenmaal boven was dit het helemaal waard. Wat een ongelofelijk mooi uitzicht!

Woensdag 17 februari! My birthday.. Vanaf dinsdagmiddag 3pm kreeg ik al verschillende berichtjes, terwijl ik zelf totaal nog niet in verjaardagsstemming zat. Zelf zat ik nog aan het huiswerk en had ik laat in de middag nog een class. Eenmaal thuis gekomen die avond was ik erg moe en besloot ik vroeg naar bed te gaan. Maaaaaar... Je bent maar een keer jarig in The States dus had die lieve Inge een surpriseparty voor mij geregeld. Toen ik ongeveer een kwartiertje in bed lag en lekker lag weg te doezelen werd er plotseling op mijn slaapkamerdeur geklopt. "Christy?" Ik reageerde met een vermoeiende "Jaaa...?!" De deur werd geopend en ik zag in plaats van Inge's hoofd een aantal andere gezichten. "It's 12 o'clock, you need to get up Christy!" Wat een verrassing was dat! Samen met the girls we met up here heb ik afgeteld tot mijn verjaardag en werd er om 12 uur precies voor me gezongen! Check de bijlagen voor een aantal top foto's. Verder heb ik overdag geskyped with family and friends en ben ik 's avonds na school met Inge gaan uit eten in ons favo restaurantje hier (en voor de insiders: nee, dit koste geen $70 pp)! We zijn daar ondertussen zo vaak geweest dat het personeel ons herkent. And guess what... wegens mijn verjaardag kreeg ik een gratis stuk Dutch Apple Pie!

Next op de planning: weekendje LA! Komend weekend zullen we onder andere de Walk of Fame, Griffith Park en Dirty Dancing de musical gaan bezichtigen! En natuurlijk proosten we in LA nog een keertje op mijn 22e verjaardag!

  • 18 Februari 2016 - 11:46

    Rebecca:

    Wow, lieverd! Wat een leuke post! Blij om te horen dat jij een super awesome birthday hebt gehad in The States! Proost er nog eens lekker op in LA! Geniet van al het moois dat op je pad komt! Dikke kus xxxx

  • 18 Februari 2016 - 16:39

    Carla:

    Christy, zo te zien en te lezen heb je het echt wel naar je zin. Fijn. Wat een verrassing denk je te gaan slapen........maar nee....... Op staan christy.......dit is hilarisch!!

  • 18 Februari 2016 - 17:02

    Marie-Thérèse:

    Voor ons was het natuurlijk een vreemde dag. Voor de eerste keer in ons leven jouw verjaardag meemaken zonder jouw aanwezigheid.

  • 18 Februari 2016 - 17:03

    Marie-Thérèse:

    Voor ons was het natuurlijk een vreemde dag. Voor de eerste keer in ons leven jouw verjaardag meemaken zonder jouw aanwezigheid.

  • 18 Februari 2016 - 19:08

    Marie-Thérèse:

    Fijn om te lezen dat Inge goed voor je zorgt en zorgt voor een leuke verrassing! Geniet komend weekend van jullie uitstapje naar LA!
    Veel liefs,

  • 18 Februari 2016 - 21:54

    Astrid:

    Leuk verslag van jullie belefenissen in de States enne... Alsnog proficiat met je verjaardag. Veel plezier in L.A.

  • 18 Februari 2016 - 22:00

    Christy Merry:

    Dankjulliewel voor alle lieve reacties en verjaardagswensen. Ik geniet volop!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christy

Actief sinds 23 Nov. 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 7173

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 10 Juli 2016

The American dream

Landen bezocht: