Crashing courses like a maniac! - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu Crashing courses like a maniac! - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu

Crashing courses like a maniac!

Door: Miss Merry

Blijf op de hoogte en volg Christy

29 Januari 2016 | Verenigde Staten, Vista

Deze week is het dan echt begonnen; studying at Cal State University San Marcos. Desalniettemin begon alles afgelopen weekend. Uren achter de iPad om interessante vakken uit te zoeken met een niet al te lange wachtlijst. Daarbij ook nog zorgen dat de tijden van verschillende vakken niet overeenkomen was een hele klus. Na een aantal uren zitten zwoegen hadden we een tiental vakken gevonden die we wilden 'crashen'. Het enige probleem; bij veel vakken was er een wachtlijst en dat betekent: bidden dat je mag blijven. Vol goede moed gingen we op weg naar onze eerste les op maandagmiddag; personal health & wellness. Bij aankomst bleek dat de les al bezig was.. Wat nu? Twijfelend stonden we voor de deur, niet zeker of dit wel de les was die we wilden crashen. Er was maar 1 manier om daar achter te komen; naar binnen en vragen. Toen we de deur openden vroeg de lerares meteen met een geïrriteerde toon: 'Are you coming in or not?!' Nou.. Dat klonk niet al te positief, maar we gaven de hoop niet op. We vertelde haar dat we de 'Health & wellness' -les wilden crashen. Daar had de lerares meteen antwoord op: 'No, this class is full, you can go!' Nog geen drie seconden later stonden we weer buiten. Dat voorspelde niet veel goeds voor de rest van de week. We hebben dan ook een aantal keren mogen meemaken dat we - voordat de les begon - eruit werden gezet. Gelukkig hebben we ook een aantal lessen mogen meemaken die we interessant vonden. Hieronder een kort lijstje van de vakken die we komend semester zullen volgen:

1. Personal health & wellness: Dit is een les die over jezelf gaat. We zullen inzoomen op onderwerpen als gezondheid, voeding, welke diëten goed zijn en welke niet, beweging, verzorging etc. Verder komt hier ook veel literaire verdieping bij kijken. We werden al gewaarschuwd: 'This is a writing class, so you'll be writing a lot!' ... How much fun!
2. Introduction to Linguistics: Deze les gaat over taal en alles wat hierbij komt kijken. We will discuss subjects like phonology, morphology, phonetics and syntax. Hier hebben we ooit een aantal lesjes over gehad op de pabo maar ik ben blij dat ik me hier nu verder in kan verdiepen.
3. Perspectives on child-rearing: over het opvoeden van kinderen en de invloed van ouders en de omgeving. Daarbij mogen we "gelukkig" ook weer veel verdieping zoeken bij alle pedagogen, filosofen en psychologen. Namen als Freud, Piaget, Erikson, Locke en Rousseau zijn de revue weer gepasseerd.
4. Child, Family and community: Dit is de enige les die een beetje tegenvalt. De stof is wel interessant. Er wordt ingezoomd op het kind en gekeken naar verschillende omgevingsfactoren zoals invloeden van familieleden en een positief schoolklimaat. Echter is de docente die de les geeft zo slaapverwekkend dat dit niet bijdraagt aan mijn concentratie. Te bedenken dat deze les ook nog een plaatsvindt om half 8 's ochtends, was dit een iets minder groot succes. Daar moet ik dus nog even aan wennen.

Dan nu een positief nieuwtje: we hebben de PERFECTE oppepper gevonden. Een super lekkere gezonde snack voor als het even tegenzit namelijk: balletjes! Wat kan ik daarvan genieten, maar ik bedoel écht genieten. Jullie zullen nu wel allemaal ontzettend benieuwd zijn naar wat dat dan voor balletjes zijn.. Nou het zijn geen bitterballen (alhoewel die ook erg lekker zijn)! Om jullie jaloers te maken heb ik een foto toegevoegd in de bijlage van deze overheerlijk balletjes. De ingrediënten: 40 gram pure chocolade (de puurste die er te vinden is), 200 gram dadels en 150 gram rauwe cashewnootjes. Alles fijn hakken, lekker onder elkaar mengen en balletjes rollen. En lekker dat ze zijn! Een echte aanrader!

Verder is er ook nog shocking nieuws! Woensdagavond zat ik op de bank te relaxen na een lange dag toen ik een schreeuw vanuit de badkamer hoorde 'AAAAH CHRISTY!' .... 'CHRISTY?'. Terwijl ik mijzelf afvroeg wat er aan de hand was liep ik naar de badkamer toe. 'Inge, wat is?!'. 'Een beest ... En hij springt' riep Inge met een hoog stemmetje. De grond verdween onder mijn voeten, mijn ergste nachtmerrie kwam uit. Ik opende de deur en zag een vies, springend insect en 'ig sjreeuwde al bie ein!' Dit is werkelijk het enige nadeel van op jezelf wonen. Koken, wassen, poetsen, dat hoort erbij. No problemo, maar vieze beesten. Halleluja! Nadat we een tijdje discussieerden (terwijl ik op veilige afstand stond) besloten we dat Inge het beest kon doden door een groot pak wasmiddel erop te gooien. Dit ging goed, maar we kwamen erachter dat het pak wasmiddel onderin een kuiltje heeft waardoor we niet zeker wisten of onze vriend nog leefde. Plan B: de stofzuiger. Schijterd als ik ben wilde ik dat Inge de stofzuiger bediende, want dat deden pap en mam thuis ook altijd voor mij (en daar ben ik hun eeuwig dankbaar voor). Ik offerde mij toen op om het pak wasmiddel om te gooien zodat Inge meteen de stofzuiger op onze vriend kon mikken. Oke, aftellen dan maar.. 3.. 2.. 1.. 'AAAAAAAAAH... Oh, hij is al dood!' Wat een opluchting! (Voor de echte durfal; check de foto's)

Na deze drukke week is het nu tijd voor bed. Ik ben erg blij dat ik komend semester elke vrijdag vrij heb. Dat heb ik wel verdiend! We hebben een leuk weekend voor de boeg met de meiden die we hebben leren kennen tijdens de introductieweek. Dus ik ga de komende tijd nog meer genieten! Tot schrijfs.

Liefs Christy

  • 29 Januari 2016 - 08:55

    Carla:

    Ooocccchhhhh germ van dat beest of wat het ook mogen zijn geweest is niet meer veel over....
    Balletjes gaan we ook zeker eens uitproberen.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 29 Januari 2016 - 15:28

    Heidi Hintzen:

    Ik kan me herinneren dat ik je ook eens gered heb van een aanval door een spin toen je ouders niet thuis waren. Maar stoer dat je jezelf toch al beter hebt leren verdedigen. Lekker die balletjes! Groetjes en succes met het volgen van de colleges.

  • 29 Januari 2016 - 18:23

    Liesbeth:

    Oh ja dames ik zie 't helemaal voor me, vooral de reactie van oos Inge!! Die heeft hier ook wel eens boven op haar bed gestaan als 'n echte toreador met een badhanddoek in haar handen om 'n langpootmug te lijf tegaan! En dan wil je niet weten wat voor 'n kreten eraan tepas kwamen, die hebben ze toen 2 straten verder nog kunnen horen!! En wij maar denken dat ze na de Surinaamse jungle wel over haar insectenangst heen was! Niet dus! Maar toch super dat jullie samen de klus geklaard hebben echte girl power!
    Groetjes en eine dieke knoevel oet Heitse

  • 29 Januari 2016 - 19:20

    Christy Merry:

    @Carla: Dat is niet zielig hoor... Beter dood dan dat ze ons lastig vallen. En de balletjes: zeker doen!!
    @Heidi: haha ja ik ook. Ik ben er nog steeds geen held in.
    @Liesbeth: hahaha, ik had ook verwacht dat Inge niet een echte durfal was na Suriname, maar gelukkig is ze nog altijd moediger dan ik!

  • 29 Januari 2016 - 23:09

    Marie-Thérèse:

    Hé dames. Leuk hè, op jezelf wonen? Enge beesten horen daar helaas bij. Een schrale troost is, dat het gemakkelijker wordt. Wat een lekkere balletjes. En maar doen alsof je ze zelf hebt uit gevonden. Foei. Tja, jullie zullen inderdaad moeten studeren. Jammer hè? Minder tijd om vakantie te vieren. Veel plezier dit weekend!!!!

  • 30 Januari 2016 - 09:35

    Christy Merry:

    @Mama: iedereen die mij kent weet dat alle gezonde recepten van mijn moeder afkomen. Maar bij deze; alle credits voor dit top recept to my mom.

  • 30 Januari 2016 - 19:35

    Inge Vaes:

    Thnx mom! Over m'n angst heen komen zal ik nooit. Maar ik ga de beesten nu inderdaad wel zelf te lijf, dus dat is een stap vooruit ;)! In vergelijking met Christy was ik Steve Irwin himself!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christy

Actief sinds 23 Nov. 2015
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 7171

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 10 Juli 2016

The American dream

Landen bezocht: