Houston, we have a problem... - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu Houston, we have a problem... - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu

Houston, we have a problem...

Door: Miss Merry

Blijf op de hoogte en volg Christy

28 Maart 2016 | Verenigde Staten, Vista

Wat een week! Problemen, problemen, problemen, but we survived! Het begon allemaal twee weekenden geleden, het begin van Spring Break! Eindelijk hadden we vakantie want daar waren we wel aan toe. Dat moet natuurlijk gevierd worden! Hoe doe je dat? Juist, met een weekendje Los Angeles. Hollywood here we come! Op vrijdag vertrokken we met onze trolleys naar the big city. We hebben Anouk kunnen rondleiden alsof we zelf in Hollywood geboren waren. We kwamen allereerst onze 'tourguide' van vorige keer tegen. Toen hij ons zag riep hij meteen 'Robin van Persie!'. Jaja, de Nederlandse voetbalhelden zijn hier bekend. Daarna kwamen we de clubtour organisatie van vorige keer tegen! 'Are you coming again this weekend? You have to make it till the last bar!' Haha, ja die goeie ouwe tijd.. Na nog even gezellig gebabbeld te hebben zijn we lekker gaan avondeten en konden we ons voldaan op bed laten vallen.

De volgende dag stond Universal Studio's op het programma. Absoluut eentje voor op de bucketlist. Dit is 'de Efteling' van California. Wat een geweldig, groot en interessant park! Veel leuker dan 'onze' Efteling (en dat terwijl ik de Efteling altijd leuk heb gevonden)! In Universal Studio's kun je precies zien waar en hoe films / series worden opgenomen. Tijdens een Tour in het park bevind je je werkelijk in scenes van films en krijg je alle ins en outs te horen (check de foto's!). Verder zijn er een heleboel attracties en shows te zien, dus er was genoeg te doen. Na deze drukke dag was er helaas geen tijd om uit te rusten want we hadden tickets voor een club Tour! Gezellig op stap met onze matties van de vorige keer en deze keer hebben we de vierde club wel gered! ;)

Zondag konden we een beetje uitslapen en stond een show van America's Got Talent op het programma! Via onze vriend Jim(my) hadden we gratis tickets kunnen regelen en we keken er alle drie ontzettend naar uit. Eenmaal in de metro zei Inge dat ze zich niet zo lekker voelde terwijl ze op haar hurken ging zitten. Een paar seconden laten viel ze flauw terwijl de metro langzaam de laatste stop naderde. Ze knipperde nog een aantal keer met haar ogen totdat deze dichtvielen en ze niet meer bewoog. Een fractie van een seconden was ik bang dat ze niet meer wakker zou worden, PANIEK! Terwijl ik druk naar mijn telefoon aan het zoeken was kwam er een 'nurse' aanlopen. Zij begon meteen allerlei dingen te checken, 'I think her blood pressure is low, we need to keep her feet up!' Ondertussen had ik eindelijk mijn telefoon gevonden toen ik me realiseerde dat ik totaal geen bereik zou hebben, ik zat namelijk ondergronds in de metro... Ohja. Gelukkig was er een man zo slim om met de emergency telefoon van de metro te bellen, 'the ambulance is on it's way'. Ondertussen was Inge weer bijgekomen en onze 'nurse' stelde haar allerlei vragen. 'What's your name? How old are you? Who is the president of the USA?' 'Uhh.. I don't know, I'm from the Netherlands'. Achteraf best grappig haha. Na bijna een half uur te hebben gewacht kwamen de ambulancebroerders eindelijk aan. Inge werd meteen de ambulance ingereden om een aantal dingen te checken. Echter konden ze niks geks vinden, maar het was niet normaal voor een '24 year old lady to pas out for no reason'. Inge wilde niet mee naar het ziekenhuis, 'det kos allein mer geld Christy'... Ik dacht alleen maar; wie kom ig in hemelsnaam toes mit die, dalijk gebeurt t nog ens.. 'Inge, we goan mit!' Dus op mijn aandringen gingen we naar het ziekenhuis zodat er onderzocht kon worden wat er aan de hand was en zodat Inge volledig kon herstellen. Achteraf bleek dat er sprake was van dehydration, low blood pressure en een ijzer te kort. Gelukkig gaat nu weer alles goed! Genoeg groene groenten en nootjes staan op de menukaart!

Maandag hadden we echter nog tickets voor een back stage tour bij America's Got Talent, dat zou de gemiste show van zondag weer goed maken. Althans dat dachten we.. Toen we daar aankwamen bleek dat er helemaal geen tour was. Er waren alleen een aantal interviews met kandidaten en wij konden erachter gaan zitten als decor, terwijl we nauwelijks iets van de interviews meekregen. Beetje jammer.. Dus toen was het tijd om naar huis te gaan.

Dinsdag hadden we rustdag.. Even uitrusten van het drukke weekend en een wasje draaien.
Op woensdag hadden we een 'shark snorkel tour', maar ook dit ging niet als gepland. Het water was zo ruw dat we niet op open zee konden snorkelen dus dat werd ook geen haaien spotten. Maar in plaats daarvan kregen we een soort beginners cursus snorkelen en gingen we langs een aantal rotswanden waar we vissen konden spotten. Anouk en Inge vonden dit achteraf een beetje tegenvallen. Ik daarentegen heb me prima vermaakt! Ik had nog nooit gesnorkeld en ben nooit een groot fan van zwemmen geweest dus ik had niet verwacht dat ik dit zo leuk zou vinden, maar I like it a lot! Dus... Pap en mam, als jullie komen wordt er weer gesnorkeld!

Op donderdag zijn we naar het strand geweest en daarna zijn we gaan winkelen in Carlsbad. Hier ontstond 'drama' #2. Toen we naar huis wilden moesten we namelijk eerst een verdieping omhoog in het overdekte winkelcentrum. Maar de roltrap om naar boven te gaan was afgezet, dus we zouden helemaal terug moeten lopen naar de andere kant van het winkelcentrum om daar de roltrap naar de 1e verdieping te kunnen pakken. 'Ach' zei Inge 'we rennen hie geweun noa boave op de roltrap dea bedoeld is om noa beneeje te komme'. Zo gezegd, zo gedaan. Als twee gekken renden we naar boven en eenmaal boven maakte Inge een klap. Ze viel (nogal hard) op de rand van het bovenste tree van de roltrap. Snappen jullie het nog? In ieder geval: dit heeft ervoor gezorgd dat ze een gaatje in haar knie heeft. We hadden natuurlijk niks van pleisters of desinfectie bij dus we besloten zo snel mogelijk naar huis te gaan. Terwijl er thuis door Inge en Anouk druk gegoogeld werd naar dokters in de buurt (en terwijl ik voor het avondeten zorgde) zag Inge een nurse langslopen. Dus ik rende naar buiten om deze goeie man te vragen of hij eens wilde komen kijken naar Inge's knie. Gelukkig had deze man verstand van medische dingen en wilde hij wel even komen kijken. Alex - zo heet de nurse - constateerde dat het niks ernstigs was. De knie moest schoongemaakt worden en Inge moest er druk op houden. Hij ging zelfs nog even voor ons naar de winkel om de juiste spullen te halen en heeft daarna een verbandje om Inge's knie gelegd. Wat moesten we toch zonder al die nurses! Zijn advies: doe het rustig aan! Nou, komt dat even goed uit want de volgende dag stond Universal Studio's day #2 op het programma. Ook dit was weer een hele leuke dag en we zijn weer met een aantal leuke figuren op de foto geweest zoals Scoobie Doo (check de foto's op Facebook).

Zaterdag stond het laatste uitstapje van Spring Break op het programma: Whale Watching. Op een boot, samen met (ongeveer) 50 andere mensen gingen we 3 uur varen om walvissen en dolfijnen te spotten. Ontzettend leuk, voor de eerste vijf minuten. Daarna werd ik namelijk ontzettend misselijk en dat is de rest van de reis ook niet meer weg gegaan (problem #3). Een pilletje had volgens de crew geen nut meer, dit is namelijk preventief. 'The only thing you can do is drink soda, it will help your stomach'. 'Nou veurroet den mer...' Het hielp inderdaad een beetje want het maakte de misselijkheid iets minder. Dus ik heb aan boord bijna 3 blikjes sprite leeg gedronken. Ondertussen hebben we dolfijnen, gray wales en een blue whale gezien (wat blijkbaar zeldzaam was deze tijd van het jaar), maar na 3 uur was ik blij dat ik weer van de boot af kon!

Vandaag was natuurlijk 1e Paasdag en dan moeten er natuurlijk paaseieren gezocht worden. Normaal kan dat bij oma, maar aangezien ik dit jaar niet thuis ben zei ik tegen Inge 'det wurd poasjeier versjtoppe!' En leef es Inge is werd d'r 's ochtends op mien sjloapkamerdeur geklop 'paosjontbijt is ready! En d'r kenne paosjeier gezoch weare!' Nouuuu.. Wie leuk kent t zeen! Daarna zijn er nog paaseitjes geschilderd en hebben we tapas gemaakt! Genieten!
Paasmaandag kennen ze helaas niet dus wij moeten gewoon naar school, maar gelukkig hebben wij donderdag wel vrij!

Nou, nu ben ik wel uitgetypt!

Lots of love,
Christy

• 03 April 2016 - 17:01

Rebecca:

O jee, wat een probleempjes! Jij en frisdrank, dat had ik wel willen zien haha! Wederom een leuke blog en foto's xxxx