Back Home - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu Back Home - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu

Back Home

Door: Miss. Merry

Blijf op de hoogte en volg Christy

17 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Marcos

Het is nog niet zolang geleden maar ik heb alweer een hoop te vertellen. Afgelopen weekend voelde het alsof ik weer ‘back home’ was! Hoe kan dat nou als je aan de andere kant van de wereld zit met een andere cultuur om je heen… Nou ik zal het jullie even beschrijven:

Allereerst is Anouk sinds afgelopen week ons logeetje, wat best gek is. Thuis is zij namelijk mijn achterbuurmeisje en nu lopen we samen door Amerika. Echter had ze niet veel tijd om bij te komen van haar jetlag want samen met haar und meine Deutsche freunde Marlene & Elli stond een weekendje Seattle op het programma..

Donderdagavond – right after class – vertrokken we met z’n allen naar het vliegveld. Na een vliegreis van 2,5 uur kwamen we dan eindelijk aan. And guess what: het regende en het was ontzettend koud. Like i was back home! Dat weer mis ik dus echt totaal niet. Daarbij heb ik – voordat ik vertrok naar California – me niet voorbereid op koud weer dus warme kleding was kind of a problem. Gelukkig maakte de stad Seattle dit helemaal goed, want wat is Seattle ongelofelijk mooi. Seattle ligt in het noordwesten van Amerika in de staat Washington en is een van de mooiste steden die ik tot nu toe heb gezien. Op vrijdag zijn we de dag begonnen met een walking Tour. Jake - onze gezellige, spontane gids - leidde ons rond door Seattle en vertelde over de geschiedenis van de stad en alle leuke plekjes die je zeker gezien moet hebben. Na de lunch zijn we naar het Sky view observatory geweest. Dit is een van de hoogste gebouwen van Seattle en vanaf deze plek heb je een prachtig uitzicht over de stad (voor de liefhebbers; bekijk de foto's op Facebook!). Echter hadden we het nogal koud na een dag in de kou te hebben rondgelopen dus wilden we even opwarmen. Hoe je dat doet? Met een lekkere hot chocolate bij de Starbucks. Seattle is namelijk de stad waar de allereerste Starbucks is ontstaan! Echter was de rij bij deze 'oorspronkelijke' Starbucks te lang dus besloten we naar een andere Starbucks te gaan. In Amerika ligt namelijk op ongeveer elke hoek van de straat een Starbucks... Ongelofelijk.
Als afsluiter van de dag zijn we gaan uit eten bij het Hard Rock Café in Seattle. En wat eet je daar? Juist! Burgers and Beers! Genieten! En aangezien het Amerikaanse bier niet altijd even lekker is hebben we hier genoten van Heineken. Ook dit voelde alsof ik weer thuis was. Nederlands bier drinken met mijn Duitse vrienden. Wat een feest! 's Avonds op onze kamer hebben we onze roommates ontmoet: een Israëlische jongen en een Japanner. Natuurlijk besloten we toen om nog even gezellig de kroeg in te gaan en te proosten op een gezellige avond.

De volgende dag zijn we naar een klein parkje geweest genaamd Kerry Park. In dit parkje heb je een prachtig uitzicht over Seattle en hier hebben we dan ook meerdere foto's gemaakt. Na het park zijn we naar The Space Needle gelopen. Deze toren is eigenlijk het symbool van Seattle en is jaren geleden gebouwd voor een wereldtentoonstelling. Het karakteriseert de skyline van Seattle. Verder staat de Space Needle in de top 10 to do list voor activiteiten in Seatlle dus dat willen we natuurlijk kunnen afvinken! Verder zijn we nog naar Pike Place Market geweest, een hele bekende markt in Seattle. De vis wordt in Seattle vers gevangen en voor je neus - op Pike Place Market - bereidt. Echter kun je hier niet alleen vis krijgen maar ongeveer alles wat je je maar kunt bedenken. Het is een hele grote markt met meerdere verdiepingen, binnen en buiten! Er zijn verschillende toeristen winkeltjes maar ook lokale shops. Na de markt uitgebreid bekeken te hebben besloten we een Ferry tocht te maken naar een van de omliggende eilandjes, aangezien we geen genoeg konden krijgen van het prachtige uitzicht! Dat is het enige wat mij niet aan thuis liet denken; het uitzicht. Heineken, koud weer, regen, Duitsers, zelfs bekende winkels zoals Claires en de Randstad was in Seattle te vinden, maar dat uitzicht... Daar kan ik nu nog uren naar staren!
De laatste dag in Seattle zijn we de ochtend begonnen met de ‘gumwal’. Een hele muur volgeplakt met kauwgom - een heel vies idee eigenlijk - maar heel bekend in Seattle! En natuurlijk, als echte toerist willen we daar even mee op de foto! ’s Middags werd het weer echter ontzettend slecht... regen, kou en zelf storm. De prullebakken rolden gewoon over de straat omdat het zo hard waaide. Persoonlijk vond ik het ook erg lastig om op mijn benen te blijven staan en dat kwam niet doordat ik gedronken had ;). Vandaar dat we besloten om de bekende winkelcentra van binnen te bekijken.

Verder zijn we natuurlijk niet alleen in Amerika om te genieten (nouja eigelijk wel), maar tijdens dat genieten gaan we ook nog naar school. Deze week heb ik een soort ‘tussentijds rapport’ ontvangen. Leraren moeten hierop invullen of ze denken dat je hun vak zal behalen (of niet) en wat ze van jou instelling vinden. Gelukkig waren alle leraren erg postief! Dat geeft het vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen dit semester!

Volgende week hebben we spring break! Eindelijk even vakantie! Dit weekend staat al een tripje naar LA gepland en komende week gaan we nog een aantal leuke uitstapjes maken, dus jullie kunnen je alvast verheugen op mijn volgende blog!

See you soon,
Love,
Christy

  • 18 Maart 2016 - 06:27

    Carla Fasen:

    Hey christy, poeh poeh, vergeet je niet af n toe adem te halen, want volgens mij ren je van hier naar daar, en maar cultuur snuiven en opslurpen. Volgens mij is een dag van 24 uur en een weekend van maar 2 dagen veel te kort voor jou en je vrienden........toch!
    Maar lieve lieve christy snuif en slurp het op en geneet rvan.
    Dikke knuf uit kessenich.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Marcos

Christy

Actief sinds 23 Nov. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 7162

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 10 Juli 2016

The American dream

Landen bezocht: