The end - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Christy Merry - WaarBenJij.nu The end - Reisverslag uit Buchten, Nederland van Christy Merry - WaarBenJij.nu

The end

Door: Miss Merry

Blijf op de hoogte en volg Christy

25 Juni 2016 | Nederland, Buchten

Ondertussen alweer een paar dagen thuis, wat gaat de tijd snel. Maar eerst nog een klein stukje over mijn avontuur in Amerika:

Finally! Done with school, time for some sightseeing! Vegas, Miami en een roadtrip door California stonden op de planning.

Allereerst zijn we een weekendje naar Vegas gegaan. Helaas hebben we de jackpot niet gewonnen.. Maar wat een ongelofelijke stad. Absoluut waard om een keertje naar toe te gaan. Terwijl je over The Strip loopt heb je het gevoel dat je in een film terecht bent gekomen. We hebben alle grote, bekende hotels / casino's - zoals The Venetian, Paris, Ceasars Palace, Bellagio, The mirage etc - gezien. Het is vooral ontzettend groot, met heel veel lampjes, kleuren en reclame. En je kunt en mag natuurlijk overal gokken en drinken.
Tijdens dit weekendje zijn we ook een dag naar Death Valley geweest. Heel indrukwekkend. Death Valley is een nationaal park en is ontzettend groot. Het bestaat voornamelijk uit zand- en rots oppervlakten die natuurlijk ontstaan zijn. Een nadeel was dat het ontzettend warm is in Death Valley, de temperatuur steeg boven de 40 graden uit dus we waren blij dat de airco in de bus werkte.
Een bezoekje aan de Grand Canyon kan dan natuurlijk niet uit blijven. 4,5 uur in de bus om bij dit nationale park aan te komen, maar dat was het zeker waard. De Grand Canyon stond zeker op mijn Bucket lijstje dus die kan ik nu wegstrepen. Ook dit park was ontzettend groot en indrukwekkend, maar Death Valley heeft meer afwisseling qua landschap waardoor het mij meer aanspreekt.
De laatste avond hebben we Fremont Street bezocht en hier heb je de mogelijkheid om te ziplinen, oftewel; een hippe naam voor een kabelbaan. Alleen was deze ietsje hoger en enger dan in de speeltuin vroeger. Inge wilde dit ontzettend graag doen dus - moedig als ik ben - besloot ik mijn hoogtevrees te overwinnen en gezellig mee te gaan. Toen ik boven - met alle touwen en kabels vastgeklemd - klaar stond om van dat gebouw af te springen scheet ik 7 kleuren stront maaaaaar het uitzicht naderhand was wel ontzettend mooi én ik heb het overleefd! Hoppa.

Toen we terug kwamen van Vegas stond ons volgende tripje alweer voor de deur, we zouden een week lang vluchten naar the sunshine state! Tenminste, dat is was ze op de nummerplaten vermelden. Maar natuurlijk ging dat niet op. De laatste paar dagen hebben we veel bewolking en een aantal regenbuien gehad in Miami. Ik denk dat het Nederlandse weer ons gewoon achtervolgd. Verder zijn we erachter gekomen dat je het beste in de herfst of lente, of misschien wel in de winter naar Miami kunt reizen. De gevoelstemperatuur komt nu (juni) soms al boven de 40 graden Celsius en dat is eigenlijk een beetje TE warm. Verder is er in Miami niet zo veel te doen buiten het bezoeken van stranden en nightclubs. Wel hebben we een helikopter vlucht boven Miami gemaakt! Christy?! Een helikopter vlucht?! Jep, ik dacht; doe eens gek. Het uitzicht was prachtig maar doordat het bewolkt was viel het toch een beetje tegen. Daarnaast hebben we een dagtrip gemaakt naar Key West; een eiland tussen Florida en Cuba. Een heel leuk en gezellig eiland om te zien met heel veel activiteiten om te doen. Hier hebben we een boottocht gemaakt naar een van de grootste koraalriffen van de wereld. De onderkant van de boot was gedeeltelijk van glas waardoor je heel goed het water, de vissen en het koraal kon zien.

Even van de hak op de tak - bovenstaande tekst heb ik een tijdje terug in Amerika al getypt. Helaas, of gelukkig - het is maar hoe je het bekijkt - ben ik weer terug in Nederland. Door verdrietig nieuws van het thuisfront heb ik per direct mijn spullen gepakt. Een aantal dagen geleden ben ik samen met Inge geland op Schiphol en zijn we herenigd met onze families. Ondanks alles kan ik jullie vertellen dat ik een fantastisch avontuur heb beleefd in Amerika. We hebben hoge pieken en diepe dalen beleefd maar dat was het zeker waard. Ik heb ontzettend genoten van mijn reis en ik wil iedereen bedanken die mij (ons) gevolgd heeft. Ik heb heel veel gedaan, geleerd, gezien en ervaren en kan niet anders dan dankbaar zijn! En nu ben ik blij dat ik weer kan genieten van echte kaas, bitterballen en rolluiken.

• 25 Juni 2016 - 18:50

Rebecca: