Sunny California MY ASS! - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu Sunny California MY ASS! - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu

Sunny California MY ASS!

Door: Miss Merry

Blijf op de hoogte en volg Christy

07 Januari 2016 | Verenigde Staten, Escondido

'It will be sunny!' they said. Well, sunny my ass! Het liedje van Guus Meeuwis is nu wel toepasselijk; 'het dondert en het bliksemt en het regent meters bier, dat wordt dus pompen of verzuipen das de enige manier!' Alleen dat bier klopt niet, maar regen hebben we vandaag genoeg gezien. Niet zomaar regen, maar heftige storm! Ik zal even bij het begin beginnen.
Afgelopen twee dagen is het weer niet bepaald aangenaam hier. Gisteren heeft het de hele dag geregend. Vanochtend werden we echter wakker met een redelijk heldere lucht. Tijd om verder te gaan met onze huizenjacht. Met de bus reden we naar Escondido waar we verschillende appartementen wilden bezichtigen. Maar toen we aankwamen begon het licht te miezelen en na een half uurtje veranderde de miezel in een regelrechte ramp. Regen, regen, nog meer regen en zelf bliksem! Wat nu? Het eerste en beste appartementencomplex dat we tegen kwamen zijn we binnen gelopen. 'Where you out there walking?' vroeg de mevrouw die ons rondleidde. 'You're crazy!' Well, thank you very much! Nadat we twee veel te dure appartementen bezichtigd hadden om te ontsnappen aan de regen, besloten we maar te gaan schuilen bij de Starbucks. Het weer werd echter steeds slechter en deze twee blonde Nederlanders hadden geen paraplu bij in f*cking sunny California. (Did she say the F word? Yes she did!) Dus we dachten; in Nederland ervaren we de regen zo vaak, we will survive! We zochten een paraplu en liepen de regen tegemoet. Top idee! Na een uur zagen we eruit als een verzopen kat en toen moesten we nog eens drie kwartier - in de regen en bliksem - wachten totdat er een bus kwam.. Dus als we morgen ziek zijn, weten we waar het van komt.

Buiten deze 'iets minder prettige dag' is het niet verkeerd hier. Een paar leuke weetjes over The States:
- Door rood rijden of lopen is hier niet raar. Rechtsaf slaan mag blijkbaar altijd - zolang je zelf maar uit kijkt dat je tegen niemand aan rijdt.
- Palmbomen zie je overal! Verder is er niet heel veel groen te bekennen.
-Alles wat gratis is wordt verzameld en meegenomen. De grote voorraad aan honing, plastic bekertjes, tissues, rietjes en thee is aangelegd.
- Groente en fruit is haast onbetaalbaar! Tomaten en bananen kosten een dollar per stuk. We zijn er ondertussen wel achter welke supermarkten iets goedkoper zijn, dus daar doen we nu onze boodschappen. Een zak appels (16 stuks en niet bepaald de grootste) kost 7 dollar. Een goedkopere optie.. Is er niet. Of we moeten elke dag gaan leven op burgers en fries, maar terugkomen als een tientonner is nooit echt een droom van mij geweest.
- Douchen duurt dubbel zolang aangezien de douchestraal een stuk zachter is. Wat een feest!
- Echt hardwerkende mensen hebben we nog niet gezien.. Iedereen doet het rustig aan. Zelfs de brandweerwagens - met de sirene aan - rijden rustig aan je voorbij.
- Iedereen heeft een dikke, dure auto! Een klein, oud tweedehandsje zie je hier nauwelijks rondrijden. Jong en oud, bijna iedereen heeft een dikke bak.

Well, this is it for now! We hopen snel een appartementje te vinden en dan zal ik de foto's met jullie delen! 19 januari begint school en dan weten we ook meer over de vakken en ons rooster!

Bye bye!
Christy

• 07 Januari 2016 - 06:27

Carla:

Hey christy, misschien onze sjaal ook een optie????

• 07 Januari 2016 - 06:57

Christy Merry:

Ja Carla, die was vandaag wel handig geweest!