I feel good! - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu I feel good! - Reisverslag uit Vista, Verenigde Staten van Christy Merry - WaarBenJij.nu

I feel good!

Door: Miss Merry

Blijf op de hoogte en volg Christy

22 Januari 2016 | Verenigde Staten, Vista

EIN - DE - LIJK! We zijn verhuisd en gesetteld in ons eigen appartementje. Eindelijk alle spullen uitladen en een plekje geven. Eindelijk meubels. Eindelijk zelf koken. I feel good! Of om het in Inge's woorden te zeggen: 'Ig bun zo gelukkig!'.
Daarbij is 'the weather' ook nog eens fantastisch! Ik heb zelfs al in mijn korte broek kunnen rondlopen. Komend weekend wordt het alweer zo lekker, zeker 20 graden. Dus we gaan lekker genieten van het zonnetje.

Deze week is ook onze introductieweek begonnen. We hebben tot nu toe voornamelijk voorlichting gekregen over de gang van zaken, bureaucratie en de online leeromgeving. Ook de directrice kwam even haar gezicht laten zien om ons toe te spreken. Wat we hier voornamelijk van hebben opgestoken is dat de school 'the best' is, de vakken 'the best' zijn, de docenten 'the best' zijn en je raad het al, ook de campus is 'the best'! (Stel je hierbij dan voor dat er constant gelispeld wordt, zeer afleidend...)
Verder hebben we een zeer geslaagde speurtocht / tour over de campus gehad! (Zie de foto's in de bijlage) De campus is echter heel erg groot. Het duurt misschien wel 20 minuten om van de ene kant naar de andere kant te lopen. En trappen... Zoveel trappen... Hoe het kan dat Amerikanen dik zijn begrijp ik niet.

Dan het allerbelangrijkste; de courses! Dat is nog een heel proces. Alle 'vaste' studenten hebben zich afgelopen week al online mogen inschrijven voor de vakken die dit semester worden aangeboden. De studenten die te laat waren en wij 'als international students' hebben volgende week de tijd om courses te crashen. Om courses te crashen moeten we een aantal stappen volgen:
1. We moeten zelf kijken welke vakken we interessant vinden en waar nog plaatsen vrij zijn. We moeten ook zelf opletten dat de vakken niet tegelijkertijd plaatsvinden. Op die manier kunnen we een schema samenstellen van vakken waarbij we volgende week aanwezig willen zijn.
2. De eerste twee weken (het liefst de eerste week) mogen we dan bij alle vakken aanwezig zijn en moeten we na de eerste les aan de leerkracht toestemming vragen om het vak te volgen.
3. Als we toestemming krijgen zal de leerkracht ons een nummer geven. Dit nummer moeten we samen met een aantal andere gegevens inleveren bij een kantoortje.

Dit klinkt redelijk makkelijk... Maar wat een hel is het uitzoeken van alle vakken. Thuis hebben we al een opzetje moeten doorsturen van de vakken die ons interessant lijken, maar daar kunnen we nu opnieuw mee beginnen. Sommige courses zijn namelijk al vol, bij andere is een wachtlijst (deze courses kun je wel proberen, maar hoe langer de wachtlijst hoe kleiner de kans dat je de course kan volgen) en sommige courses worden vaker per week aangeboden. Een heel gepuzzel dus! Guess what wij komend weekend doen hier..

Dan nog even kort over vandaag. Al onze meubels komen van Ikea; natuurlijk want dat is cheap! Maar we waren afgelopen week zo slim geweest om een bed en matras te halen, maar geen lattenbodem. Dus vandaag zijn we met de bus en trein naar de Ikea gereisd (duur: 2,5 uur) om de lattenbodems te halen. Deze waren toch iets zwaarder dan gedacht. Mijn polsen zijn gewoon paars geworden, net zoals mijn heup! Maar eenmaal thuis besloten we dat we het bed en de lattenbodem meteen gingen opzetten, dan zouden we lekker kunnen slapen... Nou trust me; trauma! Alle vingers doen pijn, mijn rug doet pijn.. Morgen flink spierpijn, wat een feest! Dus nu is het tijd om naar bed te gaan... Sweet dreams! X

  • 22 Januari 2016 - 20:09

    Marie-Thérèse:

    Het is dat je schrijft 'I feel good', want aan het einde van je verhaal moest ik toch even denken aan een bekende uitspraak van jou, nl. 'Ik heb een zwaar leven'. Heerlijk om te lezen hoe gezellig jullie het hebben en ook ben ook trots op jullie doorzettingsvermogen; echte girlpower!. Ik verheug me al weer op het volgende verslag.

  • 22 Januari 2016 - 20:15

    Inge Vaes:

    Wat lief, dankjewel :)!
    Wij zijn ook trots op onze moeders, you're doing well without your sweet girls ;)

  • 22 Januari 2016 - 20:28

    Christy Merry:

    Wat lief mama! Ig hub oug ein zjwoar leave, but ill survive! ;)
    We genieten hier volop! Dus dat moeten jullie nu ook maar doen want iets minder dan 6 maandjes ben ik weer thuis haha

  • 23 Januari 2016 - 10:24

    Carla Fasen:

    Hey christy,
    Ik hoop voor jou dat de komende surprise ik jou lootje niet trek, heb genoeg hints gekregen over je american adventure

  • 23 Januari 2016 - 23:18

    Christy Merry:

    Hahaha, nou Carla, ik laat me verrassen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christy

Actief sinds 23 Nov. 2015
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 7139

Voorgaande reizen:

29 December 2015 - 10 Juli 2016

The American dream

Landen bezocht: